Vad trött man blir

Det är så synd att några få kan förstöra för så många människor. Jag syftar på det som inträffade igår när AIK och Syrianska spelade. Matchen avbröts efter att någon kastat in en smällare på en av linjedomarna så denne tvingats uppsöka läkarvård.

Jag tycker det är ganska konstigt egentligen. Att samhällets regler plötsligt inte gäller på fotbollsplanen. Plötsligt tycker folk att det är okej att slå en annan människa. Plötsligt kan man bete sig som ett as eller jag vet inte vad, bara för att man befinner sig på fotbollsplanen. Som om andra regler skulle gälla där. Hur knäppt är inte det? Jag tror inte att många av dem som beter sig som idioter vid fotbollsmatcher gör det i andra sammanhang. De kan vara alla möjliga från vd:ar till småbarnsföräldrar. Som kan göra vad som helst från att ropa otrevliga saker till att nita en annan människa.

Dessutom är det så tråkigt att några idioter ska få representera en hela idrotten. Att folk tänker slagsmål när de tänker fotboll. Att man stänger in sig när det är derby och att hela poliskåren samlas utanför Råsunda. Jag vill inte ha en sådan utveckling och ärligt talat... vem vill det egentligen?

Därför måste vi också stå upp mot sådant fjanteri och visa att fotboll verkligen inte är samma sak som slagsmål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0