Bittra, tunga ord

Jag är trött på Sverige. Trött på snö. Trött på kyla. Trött på allt. Min inspiration är nere på noll. Det skapar i sin tur att jag inte känner skaparglädje, inte tycker det är kul att skriva. Allt jag skriver blir dåligt med andra ord. I vanliga fall brukar ord och formuleringar spruta ur mig likt vatten från en vattenslang men nu kommer de stötvis i perioder. Varje ord jag printar ner känns som att dra bort ett plåster. Långsamt. En lång och utrdagen process som verkligen, verkligen smärtar. Tortyr på hög nivå.

Jag vill ut och resa. Åka runt i världen och se hur den ser ut på riktigt. Inte tro att jag vet hur den ser ut genom att läsa tidningar och titta på teve. För det är ingen verklig bild utan bara en tolkning. Och det vet vi ju alla hur det är med tolkningar. Lika sanna och verkliga som Askungen. Men vad gör jag? Sitter i snöiga Sverige och klagar. Grinar över de låga temperaturerna och längtar mig bort till varmare breddgrader. Men där stannar också mina restankar. För jag är en tråkig, rationell människa som inte gillar att vara spontan. Som inte gillar att spilla tid. Tänk om jag skulle ta uppehåll från mina studier i typ ett år och åka runt i världen istället. Men nej.. då är jag ju för gammal när jag kommer tillbaka. Har slösat tid på något som egentligen inte har givit mig något alls. Förutom livserfarenhet då, men det kommer man ju få allt eftersom ändå. Varför kan jag inte bara vara rolig och spontan? Våga kasta mig ut i okända vidder och göra något jag tycker är roligt? Varför sitter jag bara på min tjocka bak och klagar? Åhhh... Mer bitter än konjak. Och mer sur än gammal mjölk.

Om ni undrar varför jag skriver är det för att söka inspiration. Söka och försöka hitta tillbaka till mina gamla formuleringar och framförallt till min skrivarglädje. Den är som bortblåst och ersatt med en presationsångest som inte gör att det är kul. Skrivandet har gått från att vara något lustfyllt till att bli ångest och trortyr. I varje mening, formulering och ord ser jag inget bra. En femåring kan uttrycka sig bättre än vad jag kan för tillfället. Hoppas att det bara är något tillfälligt och inte något som håller i sig under en längre period....


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk om jag var lika bra på att uttrycka mig i skrift som du är.

2011-02-28 @ 14:12:16
Postat av: Anonym

Du har talang och en ljus framtid! Låt dig inte nedslås för att du upplever att det går lite tyngre. Vi andra märker det inte. Dina texter är jättebra, oavsett i vilket forum!

2011-03-04 @ 04:48:24
Postat av: annsoh



Vill du läsa nått intressant? Nått som du fastnar för Även följa en tjej som är 16 år & förlovad. Där en blogg innehåller bilder och fotografering och mode o sminkning och även tävla om att bli dagens blogg varje dag!? kan det bli bättre! Ja, du får även följa en av Eskilstunas största bloggar!

http://annsoh.blogg.se den rätta bloggen för dig!



och glöm inte bloglovin ;)

2011-03-04 @ 05:24:35
URL: http://annsoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0