Kabooosch

Jag drömde en fruktansvärd dröm härom natten. Den handlade om världens undergång. Läskigt kan tyckas, men värre är att jag faktiskt vid ett tidigare tillfälle också har drömt om att jorden dör.

Denna gång gick världen under på grund av elektrisk kollaps. Alla kärnkraftverk i hela världen kollapsade samtidigt så det inte gick att leva på jorden. Runt hela jorden blidades det sedan ett elkraftnät så man inte kunde gå någonstans. Ur jorden sköt elektriska blixtar och alla dog. Säkerligen hände en massa andra saker också men det kommer jag inte ihåg. I alla fall vaknade jag mitt i allt det, kallsvettig och jätterädd. Som tur var insåg jag efter en stund att det bara var en dröm. Men usch vad obehagligt det var.

Jag måste ha blivit inspirerad av Japan i drömmen. Allt det jag ser på tv om havererade kärnkraftverk har väl gjort så pass mycket intryck så jag blivit knäpp i huvudet antar jag. Stackars lilla mig. Jag måste väl sluta titta på nyheterna och göra något vettigt med livet istället. Typ titta på Big Brother och äta morotskaka. Tydligen ska normala människor i min ålder göra det. Tyvärr hör det inte till vanligheterna att jag gör något av dessa saker. Å andra sidan har jag väl heller aldrig varit normal. Vad nu det ordet betyder egentligen. 

 Lagom normala jag... När jag gör min vackraste pose ever

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0