Hur vackert är det inte liksom?

Jag har blivit kär i en ny stadsdel i Stockholm. Förut kunde jag i timtal prata mig lyrisk om Södermalm. Om dess vackra hus och omvälvande historia. Men nu har jag hittat något som jag verkligen känner är lika hett, hippt och inne som Söder och som jag verkligen kan tänka mig bo på en vacker dag: Vasastan.

Asså den som inte vandrat kring de vackra husen eller tagit en kaffe på något av de många caféerna, den har inte sett Stockholm på riktigt. Här ser vi småbarn vandra runt i Wayfarers och chinosar. Nästan alla tuggar på surdegsbröd och knappar på sin iPad. Vad mer kan begäras liksom. Ingenting. I löööv it!

Men jag ska inte tråka ut er med tjafs om en enkel stadsdel i Stockholm. Därmed lämnar jag er för denna gång och hoppas att ni alla har det bra ute i vår(sommar??)värmen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0